2013年9月12日木曜日

プリスクール初日!

The first day of preschool. He told his sock monkey to keep a good company for mommy and off he ran into his classroom.
これまでは、お兄ちゃんの学校への見送りばかりで、とっても学校にあこがれていた末っ子君。
相棒のソックモンキーに、「僕がいない間、ママと遊んであげてね」と一言残し、やっと僕の番だ~といわんばかりに、人見知りもすることなく教室へ去って行きました。
ママとしばしのお別れなんて、No Big Deal なんですよね、三男ともなると。(@ ̄ρ ̄@)
  


私:「プリスクール初日はどうだった?」
綾磨:「沢山遊んだよ!」
私:「何して遊んだの?」
綾磨:「忘れた」
私:「今日は何か学んだの?」
綾磨:「沢山学んだよ!」
私:「何を学んだの?」
綾磨:「忘れた」...掲示板に『今日の学習内容』が張ってあるのはこういった母と子の会話が故に存在するんですね。 パック先生有難う!

Me: How was your first day at school?
Gavin:  I play a lot!
Me: What did you do?
Gavin:  I don't know.
Me: Did you learn something at school today?
Gavin:  Yes, I learn so many things!
Me: What did you learn?
Gavin: I forgot.
This is why the teachers post the list of thing they did today on the bulletin board.


 
 


0 件のコメント:

コメントを投稿