2013年4月5日金曜日

SOON TOFU 食べたら声でるかしら?

なかなか風邪から立ち直れないまま、春休み4日目を迎えてしまいました。
先日ちょっと良くなったと思って、美術館へ行ったのが間違いでした...。
昨夜から喉の痛みが激しく、胸まで痛くなる始末。
今朝起きると、声がーーーーー出ない! 
ランチは、ファーストフードのドライブスルーで楽をしようと思っていたのに。
声が出ないとオーダーさえ出来ない! 


でも、調子悪いのにファーストフードじゃあ栄養が取れないし、予定を変更して、スンドゥブを食べに行きました。 スパイスで刺激を受けたのが良かったのか、少し声が出るようになりました。
Still pretty sick and can't take the kids to anywhere fun during this Spring break.
My sore throat has gotten worse last night and my chest started to hurt as well.
When I woke up this morning, my voice was gone, totally gone!

I was thinking about going to a fast food drive through for lunch today, but I can't place an order without my voice!  

Change of my plan... my plan "B" was... "Korean Soon Tofu" ( a hot and spicy Korean stew dish made with tofu, seafood (oysters, mussels, clams and shrimp, etc).
I ordered my soup with medium spicy with seafood & beef).  Maybe the spices did it.  I got my voice back a little after my lunch.

0 件のコメント:

コメントを投稿