2013年3月10日日曜日

Performance by Taiko Project at JANM (太鼓プロジェクト)

 JANM (Japanese American National Museum)は、設立前からずっと気になっていましたが、開館してからも行かずじまいで、数年が経ってしまいました。今日は、私にとって初めて全米日系人博物館 Zenbei Nikkeijin Hakubutsukan を訪れる、記念すべき日となりました。

博物館のパビリオンでの”太鼓プロジェクト”の皆さんによる日本太鼓のパフォーマンスに、入場する前から感動で胸がいっぱいになってしまいました。

随分と日本に里帰りしていないからなのか、日本太鼓の音色と鼓動に胸を衝かれた様な、そんな衝撃をうけました。 でも、そう思ったのはパフォーマンスの後。  ビデオを撮っている間は、自分の中に湧き出てくる感情がどんな類のものであるかの確認が取れなかったのです。感動が大きすぎて、そして想像出来てなくて、 ほっぺに流れる涙にも気づいていなかったのです。

自分が持つ日本文化と歴史に誇りを持った瞬間だったのと、母国が恋しくなった瞬間だったと思います。 そして、アメリカ生まれアメリカ育ちの若い世代が日本の伝統を引き継いで行って下さる姿に、心を打たれました。 太鼓プロジェクトの皆さん、素晴らしいパフォーマンスをどうも有難うございました。

Shame on me for not having ever gone to JANM (Japanese American National Museum) before.  I always have been wanted to go even before it was open. 
Even before I stepped inside of the museum, I was stunned by the performance by "Taiko Project " in front of the museum.  I was so moved by the sound of Taiko drums, but didn't grasp or recognize what types of feelings I was having right away.  I didn't notice the tears running down on my cheeks while I was video taping the performance. 

After I realized my cheeks so wet with tears, I felt the pride of being Japanese and having such wonderful culture and history.  At the same time, I start missing my home country.
The members of "Taiko Project" are American born and raised.
I am so thankful for them for passing Japanese traditions on to young generations of Japanese Americans and helping people like me to keep in touch with our  beautiful culture.
 
 

0 件のコメント:

コメントを投稿